הטכנולוגיה מחליפה כוח עבודה

שהמחשב, הסמארטפון, הטאבלט, התוכנות, האפליקציות, הם ששולטות על חיינו ועל החיים והניהול העסקי שלנו, או אלה שמחליפים כוח עבודה אנושי במחשב או רובוט תעשייתי כול מה שנשאר לנו כדי לנצח הוא להשתמש במוח האנושי.

למעשה אין מתחרה למוח האנושי, היכולות שיכול להגיע אותו איבר מרכזי בגופנו עדיין לא נוצר לו תחליף גם בניסוי או בניסיון לחכות אותו דרך עולם המחשוב והמספרים.

רבים הם החוקרים אשר חקרו בעשורים האחרונים את המוח האנושי, הסורקים הענקיים אשר נכנסו לשימוש בתחום הרפואה רק אפשרו להגיע אל חקר המוח והיכולת האנושית של בן האנוש להגיע להישגים כול כך גבוהים ומרשימים. כול הטכנולוגיה הזאת עדיין לא יכולה להחליף את מוחו של בן התמותה אלה רק לקרוא אותו ולפענח את היכולות שלו.

למעשה, הכוונה שלי במאמר זה הוא להדגיש עד כמה חשוב שאדם יפתח את מוחו או ינסה להשתמש במשאב היקר ביותר שלו לתועלתו ולתועלת סביבתו עם האישית ואם המקצועית.

בנוסף, אנו צריכים להפנים, שכול מחשבותינו או דרך התנהגותנו בחיים בכלל, הם ע"פ הלך מחשבתנו, הלך מחשבה שאנו יוצרים לעצמנו בדימויים האישיים שלנו בתוך מוחנו. גופנו מורכב מגוף פיזי, דהיינו ההקבלה לפריטים המכניים של הרובוט וממוח, לנו מוח אנושי לרובוט מוח מחשבי.

למעשה אם ננתח את הנושא בפשטות נראה שרק המוח האנושי הוא זה שיוצר את הדברים או הפעולות של המוח המחשבי ובזכות המוח האנושי נוצרים טכנולוגיות המעתיקות במקצת את תפקודו של המוח האנושי. אך זה מוגבל. כי למוח האנושי המורכב מחומרים כימיים המשפיעים על תפקודו לא ניתן להעבירם למוחות מחשב הפוקדים על אלמנטים טכניים וביצועיים כאחד.

ולאן אני חותר? אל אותו גן ילדים בו בני גילי השנים הראשונות של חייהם שיחקו בארגז החול, ייצרו במו ידם צורות, משם זה התפתח לפאזלים, למשחקי יצירה, למשחקים עם חשיבה, לפלסטלינה, לבניית צורות, כול זה בא מתוך הדמיון, והראייה הדמיונית קדימה. לא צריך להרחיק לכת בתחום ולראות את גדולי הממציאים שתרמו המצאות "טרום מחשביות" לאנושות כולה. כול זה פרי מוחם ודמיונם.

גם היום מה שמרכיב מוצרים, מה שעוטף אריזות נחשקות של מוצרים, מה שמבדל מוצר זה ממוצר אחר או שירות זה משירות אחר הוא פרי המצאה דמיונית או רעיון דמיוני של יוצר או יוצרת בעל/ת דמיון מפותח המסוגלים לראות את התמונה גם שהיא לא צוירה פיזית. עדיין! מה שמצביע כי עדיין המוח האנושי ידו על העליונה.

גם עורך דין או רואה חשבון או כלכלן צריך להפעיל דמיון וכישורי דמיון בעבודתו הגם שהיא לכאורה עיסוק מונוטוני המגובה בלימודים תאורטיים רבים, אך מאחר ולמוחם של אנשים אנו מדברים כישורי הדמיון או יותר היכולת הדמיונית של אותו עוסק יעמדו לזכותו ברגע שיראה בדימינו את התמונה הגמורה ויידע להגיע אליה בכישוריו הנובעים מאימוץ המוח האנושי שלו.

מסקנה אחת ברורה, עובד אשר לו דמיון רב או יזם אשר דמיונו רחב והוא מאמץ את מוחו הקטן לחשיבה על דברים גדולים הוא המענה לכול השתלטות עולם המחשוב בחיינו הדורס את פרנסתנו ומרחיק אותנו ממקומות עבודתנו.

דורון עמית

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן