ייעוץ ארגוני חובה או צורך

ייעוץ ויישום מבנה ארגוני.

האקלים העסקי בעשור האחרון מביא אותנו עסקים וחברות גדולות וקטנות להזמין שירותי ייעוץ חיצוני למתן המלצות לגבי שינוי ארגוני המתבקש כתוצאה מהאקלים העסקי כפי שהזכרתי בפתיח בעשור האחרון.

על מנת לתת רקע על הצורך בשינוי ארגוני אני יעלה מספר נקודות:

1 תכניות עסקיות לא מחזיקות מים.
2. החשיבה המעוותת ש"תכנית עסקית" היא הביטחון של הצלחת הארגון שגויה ומטעה.
3. שינויי רגולציה.
4. השוק הגלובלי ובפרט שווקי המזרח הרחוק.
5. התחרות הנלחמת על מחיר ולא על בידול ואיכות.
6. אתרי המכירות העולמיים באינטרנט.
7. המבנה הפיננסי של החברה (ניצולי אשראי) וחוסר יכולת לגייס אשראי נוסף
8. שחיקת הרווחיות.
9. מכירה במחירים הקרובים לעלות הגולמית מבלי להתייחס ברצינות או במדויקות לעלות התפעולית.
10. שינויי שוק מהירים מה שמתאים היום כבר לא נכון למחר.
11. חברות בגדילה והתעצמות מהירה מבלי שערכו שינויים ארגוניים להתייעלות וקליטה נכונה של ההתפתחות העסקית.

כל אלה ואחרים מחייבים התייעלות ארגונית שהיא המפתח להצלחתם של עסקים וחברות בתחומים השונים כמו קמעונאות, ענף השירותים, מוסדות וארגונים, וכ"ד.

מהי המטרה של ייעוץ ויישום ארגוני?.

1. לזהות את הסביבה העסקית.
2. לקמט סביבה עסקית למספרים.
3. לבדוק את התהליכים בארגון וליצור זרימה בצינורות הייצור, הייבוא, האדמיניסטרציה, הכספים, התפעול והשיווק.
4. לשתף את המשאב החשוב ביותר בארגון והוא כוח האדם והכוח האנושי הפועל מתוכו.
5. למדוד במודלים אקדמאיים מסוימים את הארגון ויכולתו להשתפר, להתייעל, ולהתאים את עצמו לשטח.
6.. לקדם שיטות עבודה מתקדמות בשילוב אמצעים טכנולוגים.
7. לבחון את המהלכים בדרך אמפירית ולא לנעוץ מסמרים לטווחים ארוכים.
8. בחינה של הגדלת רצפת המכירה או הרחבת השירותים במוצרים או שירותים סינרגטיים.

כל אלה ואחרים ביישום ההמלצות או חלקם יביאו את הארגון/החברה/העסק להשתלבות הרבה יותר מוצלחת להתמודדות מול קשיי השוק שאנו מזהים אותו בעשורים הקרובים, מבחינתנו ארגון שלא מתאים את עצמו לעשורים הקרובים סביר שיעלם מהנוף העסקי וכמו בטבע כל מקום שיתפנה מיד יוחלף בחדש אם לא בחדשים.

היכן אנחנו מזהים את הכשלים ביישום ההמלצות.

מנהלים או בעלי השליטה בחברה

למדנו כי האדם לא אוהב שינויים, בחלק המוח האחורי וההישרדותי שלו הוא מפחד לעשות שינויים, ולכן אנו מוצאים כי מנהלים ובעלי שליטה בחברות מפעילים את כפתור "הדחיינות" כאשר הם יודעים שהארגון שלהם חייב בשינוי כי אחרת ימצאו את עצמם בסטטיסטיקה של 800 העסקים הנסגרים בשבוע בישראל אבל החלק ההישרדותי במוחם מפחיד אותם ואומר להם "אם הגעתי עד כאן סימן שאני יכול להמשיך" ושוב! "הם יודעים שהארגון שלהם מחייב שינוי"

קראו עוד: חשיבה לפני פתיחת עסק

אותו דבר קורה אצל מנהלים, מנכלים ורבים מהעובדים. בחשיבה של: שינוי: דורש מאמץ, דורש לצאת מאזור הנוחות, מחייב הישגים חדשים, התנסויות אחרות וזה יוצר אצלם חוסר יציבות משמע "נשאר עם מה שיש מקסימום ניישם כמה סעיפים מדו"ח היועץ".

ואילו אנו כיועצים ארגוניים מסתכלים ובוחנים את הארגון בראייה של גורמים ניטרליים חיצוניים, נטולי דעה מוקדמת על הארגון/עיסוקו/אנשיו/מנהליו ללא אמוציות אלא רק מבחינה מקצועית עסקית המתאימה את עצמה לצרכי הארגון בפועל.

אנו יודעים מתוך הבחינה שלנו את הארגון מה צריך הארגון ואיזה שינויים או תוספות או חיתוך על מנת שיעמוד בקצב העכשווי והעתידי בהתמודדות מול כוחות השוק.

זו לא בושה לספר שיש ארגונים שבהם נכשלנו עקב אי יישום של ההמלצות שלנו, מנהלים או דירקטורים לא אימצו את ההמלצות או אמצו חלק מההמלצות והארגון שלהם כשל כאלה שהיו ארגונים רווחיים ומשופעים בתזרים מזומנים חיובי וכאלה שהיו בקשיים אבל הארגון שלהם יכול היה להתפתח ולהשתתף במרוץ מול המתחרים או המחליפים קטגוריות.

לסיכום

כחברה העוסקת גם ב ייעוץ ארגוני אנו לא רואים דרך אחרת בהמשכיות של ארגונים עסקים וחברות מבלי להתאים את הארגון לעשורים הקרובים, אנו כולנו יכולים להבחין כי כל יום משתנה קטגוריה, רגולציה הופכת עסקים לבלתי חיוניים, הטכנולוגיה מחליפה עסקים/שירותים/ובעלי מקצוע חופשיים, וטכנולוגיה זאת רק תלך ותגדל על כל פרט ונושא (בעודי כותב מאמר זה מאות אלפים של אנשים יושבים וכותבים אפליקציות להחלפת הארגונים לאפליקציה אינטרנטית) מה שאומר שהבינה מחליפה את המוח האנושי זה אותו מוח אשר בחלקו האחורי מונע ממנהלים, בעלי עסקים ועובדים לשנות את גישת "הדחיינות" ולהפנים שהשינוי הוא המפתח להמשכיותו של הארגון או העסק.

פעם דיברו בשינוי ארגוני בחברות הגדולות היום כל עסק חייב בשינוי ארגוני ובהתאמה לצרכי היום והמחר.

צאו מאזור הנוחות ותפנימו שבכדי לשרוד ולהצליח להתפתח חייבים התאמה ארגונית.

בהצלחה

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו