אנחנו כועסים כאשר שיק חוזר מלקוח.
זה כול כך מרגיש והתחושה כי מישהו בא ולקח לך כסף מהכיס.
אנו לא יודעים מה לעשות, להתקשר עם הלקוח, לצעוק, לאיים, להצהיר כי השיק הולך לעורך דין, לכעוס על הלקוח ולשאול "למה עשית לנו את זה" האמת! שאנו כועסים, מתבאסים, ולכן דבר ראשון אנו מרימים טלפון ושואלים "למה"?
ומכאן מתחילה הסאגה לרוץ: "תבין לא הצלחתי לגבות" "הפקידה בבנק עשתה טעות" "מנהל הבנק התחלף" " הבנק הזה שילך לעזאזל לא מבין למה הוא עשה לי את זה" ותשובות יותר גרועות: "הבוס איננו ואין לי תשובה" "אני אמסור ל…. את ההודעה" ואם אנו יודעים את מספר הטלפון הסלולרי של בעל העסק "אנו מתקשרים ואין מענה" ואנו מתפוצצים כי גם לנו יש תזרים מזומנים והחור שנוצר מהשיק שחזר מעמיד אותנו במצב לא טוב בבנק. והגרוע מכול לשמוע את המזכירה או בעל העסק "תשמע, קרסתי, אני יעשה הכול להחזיר לך את הכסף!…
כ יועץ עסקי אני יכול להבין בעלי עסקים שחזרו להם שיקים הלוקחים אישית את חזרת השיקים, נפגעים, מרגישים מרומים, מרגישים מנוצלים, כאלה שעבדו עליהם, וזה מאד נכון, אבל מצד שני במציאות הקיימת כאשר העסקים נלחמים על קיומם הרי החזרה של שיק יכולה לקרות לכול אחד (כמובן עם מסירת השיק לא נמסרה בזדון מתוך כוונה לא לשלם את השיק ולהערים על נותן הסחורה או השירות) למקרים כאלה, לדעתי, כמי שנותן ייעוץ עסקי הייתי אומר כי חבל על כול מאמץ לגבות את השיק ולהשקיע עוד כסף בתשלום לעורך דין, בפתיחת תיק הוצל"פ. עם השיק הוא של חברה בע"מ והחברה נסגרה לפדות את השיק יהיה קשה עם השיק הוא של עוסק מורשה או אדם פרטי אזי כדאי לעשות פעולות גבייה כאלה ואחרות כאשר הראשונה לתת לחברת עורכי דין היודעים לגבות שיקים חוזרים ולפתוח תיקים מהירים בהוצאה לפועל, רק חייבים להיות מודעים שלא כול סכום של שיק כדאי לגבות בדרך זאת מאחר ויש עלות לכול התהליכים של עורכי הדין.
הדרך המבורכת ביותר היא להגיע להסדר עם בעל השיק, לא להסתפק "שיהיה לי אני אשלם לך" אלא לנסות להוציא או שיקים אחרים, או שיקים של מקורבים לבעל השיק או כול פתרון אחר שישאיר את מי שחזר לו השיק עם בטחון מסוים ביד. גם פריסה של השיק שחזר לתשלומים פחותים יותר עדיף מכול הריצה במסדרונות ההוצאה לפועל.
בשנים האחרונות קמו להם כול מיני חברות המבטיחות להוציא את הכסף משיקים חוזרים! אני מציע לבעלי עסקים הגונים ולחברות לא להסתמך על חברות כאלה, על פעולותיהם, על דרכי פעולותיהם ועל אם בכלל יראו אגורה או ישמעו על מה שקורה עם השיק שמסרו לגבייה.
כמי שנותן ייעוץ עסקי ולסיכום! חזר לכם שיק של לקוח! נפחו ריאותיכם באוויר, נשמו כמה נשימות עמוקות להירגע, והרימו טלפון לבעל השיק, עשו הכול על מנת להוציא את כספכם ברוח טובה תוך כדי ויתור מראש על חלק מהכסף (והלוואי שלא) לא הצלחתם שיקלו את המשך דרככם לפי המלצותיי.
ועוד משהו! תמיד תזכרו שלא לעולם חוסן וגם לכם זה יכול לקרות