קידום אתרים אורגנים
את הפרסום בסוף העמוד מצאתי בפייסבוק שלי.
גילוי נאות, אני עצמי קידמתי את האתר שלי בצורה אורגנית במהלך ה-7 שנים האחרונות והבאתי את האתר שלי לעמוד הראשון בתחום ייעוץ עסקי ו יועץ עסקי. אני השקעתי ימים כלילות בכדי לקדם את האתר מבפנים או מבחוץ, באתר כתבתי למעלה מ 1200 מאמרים ומחוץ לאתר כתבתי עוד קרוב ל-1000 מאמרים על מנת לקדם את המאמר, כל המאמרים שונים אחד מהשני ולכן הקידום נעשה אם בסיס טוב לאתר ללא שטיקים או פעולות שמנוע החיפוש ידע לזהות בשנים האחרונות.
הבנתי שבכדי לקדם אתר במילות מפתח כל כך מבוקשות דורש עבודה שזיפית וקשה שאני לא מאמין שמקדמי האתרים (מבלי להכליל) יושבים וכותבים מאמרים המכילים 300 מילים ויותר בכל מאמר, נכון, יש היום כותבי מאמרים בתשלום אבל המאמרים שלהם (כפי שאני בדקתי ושוב מבלי להכליל) הם מונוטוניים, חוזרים על עצמם ואין בהם תוכן שבאמת יכול לקדם אתר (לכן שמקדמי האתרים מבטיחים לכם 5 מאמרים, הם מגיעים מכותבי מאמרים וצריך לקחת את תוכנם בערבון מוגבל)
מנועי החיפוש כמו לדוגמה גוגל הולכים ומשתכללים מדי יום ביומו ויכולים גם לנתח תוכן של מאמר, רמתו, האם הוא באמת נותן מענה למי שמחפש את המידע במנוע ולפי זה הוא מדרג אותו.
קראו-ייעוץ שיווקי שעובד
מאחר והנושא היה מאד יקר לליבי ולמקצוע שבחרתי בו ובפרט שראיתי כי לקוחות עושים קידום אתרים אצל חברות הטוענות שהם מתמחות בכך, החלטתי לקחת את האתר שלי לבחור מילות מפתח (כולל מילות המפתח שאתרי בתוכם ולתת לחברה מובילה לקידום אתרים לקדם, עשיתי את זה במשך שנה וחצי והתוצאה נשארתי באותם מיקומים שהייתי טרם הקדום "המקצועי" מה שנתן לי להבין שקידום אתרים הוא באמת אורגני ונבחן ע"י גוגל לפי פרמטרים שלו עצמו. נכון גוגל בעצמה מוציאה הודעות לכל מקדמי האתרים מה עובד ומה לא אבל הודעות אלה הם בדיוק כמו נוסחת הקוקה קולה היושבת בכספת ולא יותר מחמישה אנשים יודעים אותה כך גם גוגל או מנוע חיפוש אחר לא יפרסם "מה לעשות בכדי לקדם אתרים"
לדעתי המודל העסקי של מנועי החיפוש הוא במערכת הפרסום של מנועי החיפוש וזאת מטרתם העיקרית
הנושא של הקידום האורגני הולך ומתקדם לכוון של אתר אם הרבה ערך מוסף ללקוח המחפש את השאלה, המוצר או השירות.
בדרך כלל אני ממליץ ללקוחותיי כי הם צריכים להתרכז בפרסום האתר שלהם במערכת הפרסום המגוונת שמציעה לעניין זה מנוע החיפוש שכמעט 90% מאזרחי ישראל משתמשים בו "גוגל" מערכת פרסום אפקטיבית, מגיע לכל מקום בעולם הווירטואלי, מספקת נתונים סטטיסטיים המאפשרים ניתוח תוצאות הפרסום בזמן אמת דבר אשר עוזר ללקוח המפרסם לנווט את מסע הפרסום שלו ולהקטין עלויות כמה שיותר.
נכון, לא קל להתמצא במערכת הפרסום, לא קל להבין את מערכת הפרסום ובטח שבעל עסק או מנהל חברה לא יכול להתעסק אם זה אבל כאן שוב חוזרת הבעיה הכאובה של חוסר בקרה של הלקוח לבדוק אם באמת הפרסום נעשה בצורה מקצועית יום יומית כפי שנדרש מהמערכת.
האמת שאם נבין כי לעסקים וחברות המוכרים מוצרים או נותנים שירותים יש את האפשרות לבדוק את תחום הפרסום הנעשה ע"י חברות לפרסום אתרים בזה שינהלו רישום מדויק מאיין הגיע כל לקוח הן בטלפון והן בלקוחות שמגיעים.
בתקופה האחרונה למדנו כי 45% ממשתמשי האינטרנט מבצעים את הקניות שלהם דרך האתרים המפוזרים ברשת, האמת שזה מאד הגיוני לעשות הזמנות באינטרנט למרות שמחקרים מוכיחים שעדיין אנשים מבקשים לעבור את חווית הקניה ולמשש את מוצרי רצפת המכירה.
אם מסתכלים על מאמרים של כאלה שבדקו את הדור הנוכחי מבינים כי העולם שלהם נמצא בתוך הסמארטפון (אפילו לא במחשב) ומשם הם מנהלים את כל החיים שלהם כולל חיפוש מוצרים ושירותים ורכישות בפועל.
בנוסף כאשר בוחנים את הסטטיסטיקה מאיין מגיעים הלקוחות הפוטנציאלים זה מתחלק 50% מהמחשב האישי או הטאבלט ו-50% מהסמארטפון.
לסיכום, המלצתי היא כי עסקים יתמקדו יותר בפרסום במנועי החיפוש ופחות בתשלום או בהשקעה בקידום אורגני, אני רוצה לספר לכם כי מנועים אלה מפתחים כל הזמן פרמטרים חדשים לבחינת איכות האתר וכמה הוא עונה לצרכי הלקוח ולא פעם או פעמיים על כל יציאה של וורסיה של מנועי החיפוש "עפים" אתרים שהיו מקודמים למקום בלתי נודע ברחבי הדף המיליון של אותו סיווג.
אנא שקלו את פעולתכם והתייעצו
הערה! המאמר אינו גורף ואכן יש מקדמי אתרים ראויים שעושים עבודה שזיפית לקדם אורגנית את הלקוחות שלהם וניתן למצוא כאלה ברחבי האינטרנט-לי אישית ולחלק לא קטן מלקוחותי היה מפח נפש בתוצאות הקידום האורגני