מנטור

רגע של ידע: את הביטוי מנטור אנו מכירים בעיקר מתכניות הריאליטי ומפרסומים שונים המציעים לנו ליווי בתהליכים שונים בחיים. למען האמת הביטוי מגיעה מהשפה היוונית ומשמעותו יועץ המביא ניסיון עשיר בתחומו, מדריך ומוביל דרך, שנולד מהמיתולוגיה היוונית בה שימש אודיסאוס חונך לבנו טלמאכוס. בעולם העסקי שלנו, נלקח הביטוי והפך לשם דבר השגור בפי המציעים את שירותיהם וניסיונם לציבור הרחב. אלא שלא כל אחד מתאים להוות מנטור בכל תחום ועל מנת שמערכת יחסים שכזאת תצלח ותביא תפוקה ראויה חשוב לבחון טרם ההתקשרות את הצורך של המבקש אל מול יכולותיו של המציע את עזרתו.

בעוד שבתחום האישי כימיה אישית ופתיחות הן הבסיס לכל מערכת יחסים, בניהם גם בין מדריך ומוביל למודרך ומונחה, בעולם העסקי לניסיון ישנה משמעות בעלת ערך מהותי. הכנסתו של מאמן עסקי או יועץ לעסק קיים או בהקמה, פירושה חשיפה גדולה להתנהלות אישית וכלכלית, וקבלה של דרכו וראייתו בתקופת הזמן המוגדרת. לפני הכל כדאי להתעניין ולבחון את הניסיון שמביא עמו המאמן והיועץ, על מנת לוודא כי מעבר ליכולות אישיות, יש באמתחתו גם ניסיון בולט והצלחות מוכחות. בסופו של יום הצלחותיו של המנטור המיועד הן הצלחות של עסקים ששרדו בשוק עסקי ותחרותי מאתגר והותירו את בעליהן במשחק, תוך הענקת מאגר כלים תאורטיים ושימושיים עבורם, להתנהלות עסקית ארוכת טווח מצליחה.

בפניה אל דורון עמית, מנטור, יועץ ומאמן עסקי מהמובילים בישראל, תקבלו רזומה עשיר בניסיון בתחומים עסקיים רבים, סיפורי הצלחה מרגשים של בעלי עסקים שצפו בתהום והתרחקו משפתה, ובעיקר ידיד אמת שיראה את צרכי העסק שלכם, הפוטנציאל הגלום בו והצלחותיו העתידיות, גם בימים בהם אתם אינם רואים זאת עוד. לתיאום פגישה ולתקווה אמיתית לחלום התקשרו כבר היום.

האם אתה צריך מנטור עסקי?

בדיוק כמו שילד זקוק לאבא כך זקוק בעל עסק, מנכ"ל חברה, איש עסקים ל מנטור שירוץ אתו וילווה אותו בריצה שלו לקידום העסק/החברה.

למה אנו צריכים מנטור בטח בעולם העסקי העכשווי?

צריך לזכור ש בחמישה עשורים האחרונים הטכנולוגיה שהתפתחה, השינוי הדרסטי בעולם העסקים ובכלל בעולם כולו מטלפון עם חוגה לסמארטפון שמפעיל מכונות ועד לשינוי של מחיקת קטגוריות עסקיות ובניית קטגוריות חדשות תוך השתכללות כל האמצעים העומדים לרשות בעלי העסקים הן בחומר והן בעשייה המעמסה המחשבתית על כאלה אנשים הרוצים להצליח בעסקים, לפתוח קטגוריות חדשות, להמשיך ולנהל את העסק בדרך חדשה חכמה ומקובלת לתקופה, לא מאפשרת לחשוב חופשי ונכון או להתייעץ עם מישהו בגובה העיניים על מנת להגיע למטרות ההולכות ונהיות יותר קשות וצפופות ולכן אנו רואים הרבה מאד קריסות של חברות ועסקים. (השינוי הדרמטי שהזכרתי קודם שקרה וקורה עכשיו מותיר אחריו הרבה חללים, ההשתנות הזאת של חשיבה, עשייה, טכנולוגיה קרתה כל כך מהר כך שלא הצליחה להיטמע במוחות של אנשי עסקים למיניהם) זאת גם הסיבה שאנו רואים היום הרבה מנטור בקטגוריות שונות ומשונות מכיוון שהכול דינמי, חדש, תחרותי, ללא פשרות ואפילו אכזרי.

כמי שעוסק בייעוץ עסקי ושיווקי אני מגלה כי הרבה אנשי עסקים או מנכלים מתייעצים ומשתפים את עובדיהם בדרגים השונים מבלי להבין כי הנפש האנושית ראשית דואגת לאינטרסים של עצמה הווה אומר כאשר אתה מתייעץ עם עובד הכפוף לך הרע שעצותיו אם ירצה או לא יהיו מונעות מאינטרסים אישיים ולא דווקא לטובת העסק/העיסוק אלה לטובתו של העובד (זכרו! כך בנויה הנפש האנושים בקטע של הישרדות הווה אומר אני מדבר מתוך הישרדות עצמית ולא מתוך ההישרדות של בעל העסק/איש העסקים. הדבר דומה בדיוק לאיש מכירות המנסה למכור לך שירות או מוצר, מספר לך שהוא דואג לך, אבל למעשה המוח ההישרדותי שלו (מתוך תת המודע) ידאג קודם כל לעצמו.

מנטור אישי/עסקי

את ספת הפסיכולוג החלפנו ממזמן בקאוצר או מנטור אישי/עסקי
האמת שהפסיכולוג מגיע מהאקדמיה והריפוי שלו מגיעה מלימודים ותארים אקדמאים בתחומים שונים ואילו המנטור או הקאוצינג מחויבים להגיע מהשטח, הניסיון, היכולת להשפיע ולהוביל אנשים בכל תחומי החיים אם זה מבחינה אישית, אם זה התנהגות בחברה או אם בני זוג או חבר/חברה ואם זה בעולם העסקי המטורף ותרבות השפע הקיימת היום בעולם כולו.

אנשים מורכבים מאישיויות שונות, יש כאלה ויש אחרים אבל מה שבטוח שכולם הם בני אדם אנושיים, עם התנהגות אנושית (אני לא מתכוון לחריגים שבחברה) כאשר הטבעי וההשפעה האנושית ברגש ובאינטואיציה הם הגורם השולט בהתנהגויות ובהחלטות שלהם. קשה מאד לעשות הפרדה בין הרגש והאמוציה לבן הפעולות העצמאיות, העסקיות והיחסים בינו לבינה אשר שם אנו נדרשים לפעול לפי ההיגיון והנכון שלא תמיד מתכתבים אחד עם השני.

רוב הקריסות במערכות האישיות ובחיים העסקיים נובעים מהחלטות שברגש, באמוציה, במבנה האישי האנושי ופחות בלוגיקה, בחשיבה הרציונלית, נוסיף לזה את אלמנט "הדחיינות" של האנוש ונקבל תמונה הבנויה רובה ככולה מערכים אנושיים ופחות מחשיבה רציונלית מתבקשת.

קראו עוד על המלצות אמינות לפרסום העסק

היכן אנו מוצאים את הטעויות האנושיות:

1. ברמות האישיות האינטימיות בו אנו מתאהבים בבן/ת זוגנו, מקבלים החלטה רגשית לקשר בנישואים, ולאחר תקופה לא ארוכה מחליטים להיפרד. (אני לא בא כאן לשנות סדרי עולם ואכן אהבה אנושית היא הגורם המניע לקשר וחתונה) אבל במילניום הזה ההחלטה על קשר מחייב דורש מאתנו מעבר לזיק האהבה גם מחשבה רציונלית. "שימו לב לסטטיסטיקה העולה בתחום הגירושים ופירוק משפחות"

2. החלטות עסקיות: הנתון המצביע מעבר לכל הוכחה ניצחת בתחום הם אותם 48.000 העסקים הנסגרים כל שנה במדינת ישראל. למה? כי בהחלטה להקים את העסק או לנהל את העסק יש למעלה מ-75% העושים זאת מתוך הרגש והאינטואיציה. (בשביל למנוע זאת יש בחברות הגדולות, הבורסאיות, מספר דירקטורים שלהם אין קשר לחלק האמוציונאלי של הארגון והחלטות מתקבלות ברובם בחשיבה רציונלית ולא אמוציונלית.(תלוי גם מה הרכב הדירקטוריון)

3. החלטות ברמות שונות גם הם נובעות מערבוב של חשיבה אמוציונלית ורציונלית כאשר ברוב המקרים החשיבה האמוציונלית האישית היא זאת שקובעת את ההחלטה.

לעומת זאת יש אנשים אשר מבינים את ההשפעה האמוציונלית בהחלטות שלהם, יש את אלה אשר מבינים שהם צריכים שינוי אם זה ברמה האישית או המקצועית או הניהול של העסק/חברה/ארגון ואכן שוכרים אנשי מקצוע אשר יעזרו להם להגיע להחלטות נכונות ולהכנה לקראת המסה של התהפוכות והשינויים אותו אנו עוברים בעשורים העכשוויים ונעבור בעשורים הקרובים כמו:

מהפכת מקצועות
קטגוריות שלמות של עסקים שלא יהיה צורך בהם
קטגוריות חדשות אשר יצוצו
תופעת המכונה והקדמה מחליפה את בן האנוש.
הגלובליזציה
השפע והתחרות בעיקר בהורדת מחירים ולא בשיפור שירות וקירבה לאלמנטים האנושיים של האדם.

כל אלה מחייבים אותנו בשינויים אופרטיביים ומידיים כי הטבע לא משאיר ואקום.

היכן אנו כמנטורים וקאוצרים מזהים את הבעיה המרכזית ביישום שינוי או רה ארגון?

1.אנשים לא אוהבים שינויים.
2.לאנשים נוח להישאר באזור הנוחות שלהם.
3.רוב האנשים מעדיפים לדחות דברים "אלמנט הדחינות"
4. שינוי מחייב ליווי בדיוק כמו שאצן או ספורטאי מחייב מאמן צמוד כך אנשים חייבים שיהיה להם מישהו "לרוץ אתו"
5. שינויים לא יגיעו מעצמם אם כל המודעות העצמית של האדם אם לא יהיה מישהו שילווה אותו אזי כל תכנית השינוי, הרה ארגון, הגישה לחיים, ההתנהלות האישית לא תבוא מעצמה.

ממה עשוי המנטור/הקאוצר אותו חייב/ת זה שמבין שהוא חייב שינוי והתאמה לתקופה?

מבוגר בגיל, צעיר בחשיבה
ניסיון אישי עסקי לטוב ולרע
יכולת הובלה ומנהיגות לא מטעם האקדמיה אלה מהחיים עצמם.
יכולת הובלה והדרכה בתחומים רבים גם בחיים וגם בעולם העשייה והעסקים.
כוח, התמדה, השפעה ולא YESMEN

אינטגרציה של התכונות שהבאתי כאן יגשימו את המטרה שאותה הציב עושה השינוי ברמה האישית המקצועית או בחברה ובעסק הקיים.

הליכה לשינוי ללא מנטור או קאוצר כמוה כספורטאי שרוצה להגיע למיצוי ללא מאמן.

בהצלחה

אצל מנטור לעסקים או יועץ עסקי הדבר הוא לא כך

מנטור אשר שכרו נקבע מראש יראה בהישרדות של עצמו ושל בעל העסק מטרה אחת והיא להצליח כי זה יקדם אותו מבחינה מקצועית ורזומה ובטח את בעל העסק או החברה, מנטור לעסקים יחפש לעצמו רקורד שיוכל איתו להשיג לקוחות חדשים ולכן ההצלחה של העסק תהיה בראש מעיניו.

בעל העסק או איש העסקים ייהנה מליווי מקצועי, מחשיבה יוצרת, מהליכה דרך טיפות הגשם שבעשור האחרון הפך לגושי ברד, ויגיע למטרה מהר יותר וחזק יותר.

מאד קשה לשכנע איש עסקים ישראלי להיעזר במנטור עסקי (עף על פי שבתקופה האחרונה יותר ויותר בעלי עסקים ובעלי חברות מתחברים עם מנטורים לדעתי הסיבה שאנשי עסקים לא מתחברים זה בגלל כימייה בין שני האנשים כי כימיה טובה בינם יוצרת ומקיימת את התפקיד.

כדאי מאד לשקול לקחת מנטור עסקי בכל תחום של עסקים כי הריצה למטרות תהיינה מועילות ופוריות ויקצרו מהלכים ארוכים של גישוש ועשייה.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן