שיווק של רגש!
עולם השיווק והמכירות הופך להיות יותר ויותר טכנולוגי.
"שלח לי מייל ואני יעבור על ההצעה שלך" זו התשובה שאיש מכירות מקבל מלקוח פוטנציאלי אותו הוא רוצה לכבוש, ואילו אנחנו מקשטים את המייל שלנו בכול הקישוטים האפשריים, לוגו צבעוני, תמונה המראה אותנו, קורות החיים הקצרים של חברתנו, וכך אנו רוצים לכבוש את הלקוחות שלנו, אבל! אנו גם מבינים שהמייל שנשלח תויק אי שם ב-OUTLOOK והרכישה הבאה תעשה עם אותו ספק שלרוכש יש קשר אתו, הוא פגש אותו, הוא מכיר סיפור קצר על חייו או חיי ילדיו ורעיתו, הוא חבר של חברה או דוד של גיס.
שיווק של היום חייב לחבר "רגש" זו מילת המפתח בשיווק העכשווי.
אנו לא נוכל לעמוד בתחרות מול הטכנולוגיה, אנשים רוצים לראות אנשים, אנשים אוהבים לדבר על אנשים, במשרד מדברים על הלקוחות, וגם במסיבות הגיבוש הלקוחות הם חלק מהשיח היומי. כי יש לקוחות שמחוברים לעסק ברמה הרגשית הנפשית, ולכן אותה בקשה לשלוח מייל המציע את מרכול העסק הוא סוג של התחמקות להתחייבות.
כ-יועץ שיווק אני לא מתייחס לשיטת המכירות והפרסום העכשווי הלוא הם מנועי החיפוש באינטרנט, אני לא רואה כול שינוי בין מנוע החיפוש באינטרנט לספר הצהוב של דפי זהב של שנות ה 80 ו-ה90, היום הרבה יותר למצוא מוצר בעולם הווירטואלי וכך נוהגים כולם, אבל האמת לא כולם, אנשי המכירות ושיטות השיווק בפנייה ללקוחות לא קטנו או ירדו.
הרגש, המיתוג הרגשי, הוא מה שמחבר מותג מצליח ללקוחות מרוצים, כול עוד לא הוחלפה האנושות בחייזרים מהחלל החיצון לרגש יהיה משקל רב בהחלטה שלנו לאהוב או להתחבר למוצר, למותג, לצוות שנותן שירותים במקצועות החופשיים, ובכלל לעולם העסקים. יותר מזה, מנהלים עצבנים, מנהלים נוקשים, מנהלים "פלצנים" מנהלים אשר מראים את אושרם בפומבי בפני עובדיהם ולא מצטנעים, הם מנהלים גרועים, יכול להיות שהם יודעים להתווכח בחדרי ישיבות, להיות נוקשים בנושא של עסקאות, לדעת להתמקח בקניה ומכירה, אך מעבר לזה אין בהם כלום, ומאחר וכול עסק עוסק באנשים וקודם כול באנשים שיטות הניהול שהיו הנוגות אז הם לא תואמות את רוח התקופה בה נטוורקינג היא המפתח לעסקים ולהתקשרויות.
מיתוג ורגש זה לא רק בין ספק ללקוח, זה גם בתוך הארגון, כול עוד אנשים מתפעלים מחשבים וטכנולוגיה רק ההתנהגות האנושית תניע אותם לפעולה של הזזת מנוע החברה.
התחלתי מאמר זה בפניה של איש מכירות ללקוח ובנושא זה אמליץ לאנשי המכירות לא לנסות סגירות או הצעות דרך צינורות הקרח הווירטואליים אלה דרך שבילי הגן הקסום של בני האדם.