איך בכול זאת מוכרים

חלק מהפניות של לקוחות למשרד הם בנושא שיווק ומכירות!

והפניה מתחילה באמירה "מה לא עשינו"  "היכן לא השקענו" "לאיזה אפיק פרסומי לא כוונו" אבל המכירות לא עולות…במקרים אחרים "יורדות" מה עושים.

 ובכן, לדעתי, יש הרבה מה לעשות.

יש עסקים וחברות המבקשים ש"לקוחות" יתאימו את עצמם לעסק כאשר היום המגמה צריכה להיות הפוכה, "העסק" צריך להתאים את עצמו ללקוחות. ובכול זאת למה אין מכירות, אז בנושא ה"למה" אני יכול לתת עשרות סיבות, שהם סיבות לגיטימיות ונכונות: לקוחות יותר ברננים, ההיצע גדול, הביקוש קטן, מתחרים מורידים מחירים, הרשתות הורגות, פתיחת השוק הגלובלי העולמי, ועוד הרבה סיבות שבעיקרן הם נכונות אבל אסור בשום פנים ואופן לתת לסיבות אלה להוביל את המהלך מכירתי בחברה, ואולי לוותר מראש. כבר נתקלתי בבעלי עסקים ומנהלי חברות אשר קיבלו החלטה אסטרטגית האומרת "מספיק לי עם הלקוחות הקיימים לא צריך לקוחות חדשים" האמת החלטה "בסדר" "לא מצריכה מאמץ גדול" אבל. הלקוחות ילכו ויפחתו ולא יהיה עסק!!!

 מה זה אסטרטגיה

יש כאלה האומרים "אין מקום שלא פרסמתי בו" והשאלה שאני שואל "אולי פרסמת לא לקהל שלך, אולי פרסמת לקהל רחב יותר מאלה היכולים להיות הלקוחות שלך"? . פרסום זאת לא תרופת קסם, זה מהלך נכון על מנת לשמור על הלקוחות הקיימים שלך (כן, בהחלט, כאשר לקוח שלך רואה פרסום שלו ערך העסק או המותג שלך עולה" והרי אנו יודעים כי לקוח מביא לקוח זה קליטת הלקוחות היעילה והטובה ביותר) ולעניין לקוחות פוטנציאלים אחרים, לכן לא בטוח שכול פרסום ובפרט העסקים הנכנעים  ללחץ מכירתי שמפעילים עליהם "מוכרי מודעות בעיתונות המקומית" , "מקדמי אתרים" " או כול מיני הצעות פרסום המשכנעים עסקים לרכוש את מרכולת הפרסום אותה מוכר איש המכירות הפיקח".

 פרסום טוב שיש בו מסר מרגש, מפתיע, מחדש, הצעה "מגניבה" ויותר מזה פרסום חשוב שיהיה לקהל מטרה צר וממוקד. (זה לגבי עסקים קטנים ובינוניים) לגבי חברות ארציות או רשתות ברור שמדיית הפרסום צריכה להשתנות תוך מטרה למקד את קהל המטרה למוצר או לנוחות הקנייה.

 כן, אין ברירה, בכדי למכור צריך להצעיד מהלכים, לא כול המהלכים קלים, וכול מהלך ב"עסק" דורש כסף ומימון, וזה במצב העסקים היום לא מצרך הנמצא באמתחתו של העסק. אבל! ויש כאן אבל גדול! על מנת להתקיים, להביא את המכירות לקו יציב ועולה, חייבים לבצע מהלכים קצת יותר רציניים מקידום האתר, מימון פרסום בשיטת הפעימות במנועי החיפוש,  ופרסום ספורטי בעיתונות כזאת או אחרת.

 עדיין לא עבר מעולמו ה"פלאייר" מסר נכון בחלוקה ממוקדת יכול לעשות את העבודה, והאמת ניתן להתאים פרסום ועשייה לקידום מכירות בכול עסק חי ונושם. זה הכול עניין של רצון ויכולת ולא  דווקא בהשקעות גדולות.

 הכותב עוסק בתחום השיווק והמכירות העכשווי 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן